Räd(d)isa

Rädisa eller räddisa? Fonetiskt alltså. Vissa säger kasse, andra kasche. Vissa säger presenning, andra press-enning. Vissa säger kex, andra checks. Vissa säger Ursäkta?, andra Ey, öh!.

Vissa är smarta, andra dumma. Vissa är snygga, andra är fula. Ungefär så ser jag på det. Jag säger rädisa och jag är snygg.


Hur jag kom att tänka på det? Åt nyss vårullar med ris, persilja och rädisor. Konstig kombination tycker du, underbart tycker jag. Fyra goda ingridienser kan inte bli fel. Godis, chips, nötter och parmesan skulle säkert också fungera. Öl, vin, mjölk och whiskey också.

Robban
23:40:49, 2007-11-30
http://ostbage.blogg.se

Rädisa - Kasse - Presenning - Kex. Hur svårt kan det vara? Dom som säger "Kasche" är inavlade närkingar + Gurra... :) Helt otroligt. Vadå kasche? Kan jag få en "pusch" snygging?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0