Utan anmärkning!

Bilen är nu besiktad, utan anmärkning! Woho! Skönt som gatan kan jag lova. Jag var orolig för CO-halten eftersom jag pillat så mycket med förgasaren, men värdet hamnade på 3.5 och 4.5 är gränsvärdet. Det kan ha spelat roll att jag blandade i ~25% ren E85 i tanken, men det talar vi tyst om. Jag kommer aldrig att besikta den här bilen igen. Ojämn bromsverkan fram bara, men det får den nya ägaren komma på själv vid nästa besiktning. Elakt? Nee. Orka skruva när man kan undanhålla information (inte ljuga). Såg lite olja under bilen också, på motorblockets undersida, men det är också som det är. Lite olja dricker gamla bilar. Har inte behövt fylla olja på säkert 10 månader, så det är ingen fara. Den är från -84 för bövelen! :) Besiktningsgubbarna trodde att jag justerat mätarställningen också, men jag försäkrade att det inte var så och de skrattade. Inte åt mig, utan åt bilen.

Nu är jag sinnessjukt trött. Har sovit alldeles för lite de senaste nätterna, trots att klockan varit ställd på 05:40 flera nätter i rad. Imorrn är det jobb 12-20, lördag 07-16 och söndag 10-15, bara för att hålla er uppdaterade.



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0