Världens bästa låt

Fick av någon anledning låten i huvudet idag. Så helt underbart bra. Kommer ihåg att den finns med på min enda Absolute Music skiva, nummer 16 i ordningen, den som går i orange/hudton med färgglad Slinky (leksaksspiral) som formade sexan i numret. Nog min mest sönderspelade skiva under hela min uppväxt. Spår ett var Fred Murcery - Living on my own, och efterföljande spår var Pet shop boys - Go west. Inte så otroligt att jag minns det med tanke på att skivan gick var 24/7 i ett par år. Just Staffan Hellstrand har jag för mig låg på spår nio :)

Hur som helst, måste bjuda på en liveversion av låten. Sjung med!



Tänkte även tidigare idag på Stefan Andersson - Anywhere is paradise, en låt jag anser vara en av de bästa som någonsin gjorts. Jag varvar alltså Stefan Andersson med Meshuggah och Arch Enemy... :) Vissa låtar bara är världens bästa, trots att de inte faller in i favoritgenren. Anywhere is paradise är en av dom. Skickar upp en liveversion av den också, gemytligt inspelad i en park och filmad med handkamera. Njut!



Jag trodde förresten att jag aldrig skulle få se mamma stava fel, men äntligen! :P

mamma
16:15:11, 2007-11-21

Ville bara visa att jag är mänsklig! Fniss...


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0