The Departed

Det blev en storfilm idag, The Departed. Rätt underligt hur en pojkbandsångare (Mark Wallberg) kan gå från floskler och danssteg till prickskytt i Shooter och idiot i The Departed. Minns även att bror min (har säkert "glömt" det) fick en skiva med just New kids on the block med kommentaren "De är ju jättepopulära och jättebra!" för ett par år sedan (tolv?). Det vore kul att se om han fortfarande lyssnade på dem...

Visst ja, The Departed. Storfilm som sagt, påkostad och välgjord. Sonen till en maffiaboss blir polis och en polis går undercover för att samla info om maffiabossen. Båda läger kommer på att de har tjallare och jagar varandra. Rörigt till tusen, slutet vill jag inte ens tänka på. Rätt ologisk sista scen också, men oförutsedda slut tycker jag om. 7/10p totalt.
Det blir nog en till film innan ögonen ger sig.

Tanka: torrentlänk


Irriterande med förkylning - sitter jag upp rinner snoret så att det droppar, ligger jag är jag mätt på ett par minuter. Om jag inte får andnöd innan alltså. Ögonen svider och jag kraxar som Hugin eller Mumin. Mängder att göra på jobbet också om jag bara kunde ta mig dit, mängder av pengar som bara väntar. Är uppskriven för jobb på torsdag, får se om jag kan gå då. Hoppas, men tror inte.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0