Allergi

Kan man så fullständigt ignorera allergi att det slutar finnas? Eller ja, i alla fall överkänslighet? Det händer titt som tätt, men inte alltid, när jag äter tomat att gommen blir öm och lite svullen. Järnsmak i munnen och ett gomtak som insidan på ett skeletts bröstkorg gör att jag börjar undra - är det här normalt? 

 

Men jag vägrar vara överkänslig mot tomat, det är helt enkelt för gott. Speciellt marinerade soltorkade tomater i lite olivolja och balsamvinäger på baguett. Mmmmmmmh. Eller små söta körsbärstomater, aaaaah. Eller tomatsås till spagettin, mh. 

 

Nej, jag tänte försöka mig på utpressning av min känslighet. Hur vet jag inte riktigt än, men vem ger sig först?

 


Robban
17:59:11, 2008-04-17
http://ostbage.blogg.se

Jag har kört på att ignorera bl.a. äpplen, päron, bananer, kiwis, plommon, passionsfrukter, meloner, div. nötter mm i hela mitt liv. I princip allt utom citrusfrukter kliar... Lam man är...


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0