eBoostr

Lite mysko namn, men ett nästan måste att testa om man har ett USB-minne som 99% av tiden annars bara ligger. Programet fungerar på samma sätt som ReadyBoost i Vista - det använder USB-minnet som extra RAM-minne. Jäkligt nifty! Det står och rullar för jämnan nu hos mig på en 4gb USB-sticka, jag har alltså äckligt mycket "minne". På något sätt cachar stickan mer och rensas inte som vanligt RAM, sessionerna ligger alltså kvar längre än vanligtvis och ska snabba upp uppstart av program.

 

Om jag märkt någon skillnad? Tja, svårt att säga. Det känns som att allting startar typ dubbelt så fort, men det kanske bara är påhitt. Har alla tunga program igång nu samtidigt bara för att testa, samtidigt som jag zippar 20gb mp3. Cachefilen ligger på 1.5gb, så någonting är cachat och borde göra skillnad. Vad vet jag inte. Stickan får sitta kvar :)

 

TANKA från Rapidshare

 


Robban
21:12:31, 2008-04-23
http://ostbage.blogg.se

caChe! Din placebonörd :P

Otto
21:53:51, 2008-04-23
http://ottoman.blogg.se

Jag förstår inte vad du menar


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0