En dag som inte borde vara

Vilken jävla pissdag jag haft! 

 

Vaknade alldeles för trött, men gick upp ändå. Orka sova liksom. Mulet ute, men såg ut att kunna bli sol. Åt någon frukost (smakade säkert illa, minns inte) och så blev det sol. "Kalas" tänkte jag "Nu kan jag byta till sommardäck, tvätta och fotografera bilen inför försäljning". Sagt och gjort, snabb dusch och så iväg.

 

Bar in däcken i bilen, lade dem i fel ordning och fick packa om. Åkte iväg på fel väg, krånglade en jävla massa (Norrköping...). Kom på att jag glömt avfettningen hemma och vände. Kom iväg igen, men mindes att hjulnyckleln låg i förrådet. Vände igen. Kom till slut iväg och skulle hissa upp bilen i GDS-hallen, liften fungerade inte. Bytte lift och började. Satte på fel däck, fick byta igen.

Backade in i tvättbåsen, började med högtrycken - bara för att märka att bakdörren stod öppen. Torka och fick till slut skiten ren. Packade in allt och gick ut - det haglade. Svor, men det regnade inte i alla fall. Satte mig i bilen och åkte ut - nu regnade det. 

 

Det regnade satan.

 

Det blev vågor efter bilarna och som tur är åkte en lastbil med grus ut framför mig. Det smattrade i lacken och vindrutan blev brun. Kom hem och lassade ur - dyngsur. Gick upp och svor. Sprang ner och hällde en kanna vatten på bilen i ett försök att rädda dagens arbete.

 

Men hoppsan, nu sken solen igen. Kastade på mig torra kläder och åkte iväg till fotograferingsplats. Väl där började det regna. Igen. Jag sket i allt och fortsatte. Trött på bilen, vädret, Gud och livet. Nu ligger bilen ute till försäljning, får se om någon ringer.

 

Visst ja, när jag kom hem sken solen igen.

 

Wulff


Robban
21:39:09, 2008-04-14
http://ostbage.blogg.se

Ja som min mamma alltid har sagt. Somliga straffar gud direkt :) Frågan är bara vad du gjort?

Otto
00:54:35, 2008-04-15
http://ottoman.blogg.se

Måste nog skriva en rad här själv också för att fältena ska stanna kvar. Det var så förra gången iaf. Test!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0