Första färgfotografierna

Jag skrev igår om urban exploration och vackra foton på gamla platser och objekt, men ikväll togs det ytterligare ett steg till gamla fotografier iom en dokumentär på SVT. Slogs direkt av vilken jäkla härlig känsla fanns i dem, galet fint! Tydligen användes någon annan form av kamera då, en lins för svart/vitt och en var för rött, grönt och blått, sedan fick de sätta ihop negativen till en färgbild på något sätt. Äh, snyggt som attan hur som helst!

 




Annelie
21:49:01, 2008-04-15
http://anneliemalmgren.blogg.se

Svar: Tyvärr vet jag ingentlig om det :P Men jag har skrivit om din fråga på min blogg, så får se om någon insatt besöker min blogg och kan svara på den ;)

Ang. vattenstämpel. Har du tips på program? Har använt PS men det ändra sätter jag känner till så
måste jag förminska fotona en massa, och det vill jag undvika :P

ugg boots kensington
08:09:31, 2010-11-08
http://www.eshopuggbootsde.com/

ng. vattenstämpel. Har du tips på program? Har använt PS men det ändra sätter jag känner till så måste jag förminska fotona en massa, och det vill jag undvika :P


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0