Fredagsträning

Japp, en riktig (stavade faktiskt "ricktig" först!) backslick - med tillhörande linne - körning såhär en fredagkväll: biceps och triceps. Det brukar pumpas armar friskt på fredag och lördagkvällarna, men idag var jag faktiskt nästan ensam med det. Jag vill träna, de andra pumpa upp inför kvällen bravader.

 

Båda bilarna ligger ute till försäljning, men det går segt. Flest har ringt på den billigare och äldre Volvon, men bara oseriösa. Har fått någon jävla pundarbrud efter mig också från ön i öst. Ringde igår på nyss nämnda bil. Inledde samtalet med att hon blivit lurad så många gånger och bara ville ha en ärlig försäljare. Efter jag intygat om att jag är ärlig och berättat om felen på bilen drog hon igång:

 

"Jo du vet, jag har ju liksom inga pengar liksom. Du vet, om jag skulle vinna en bil skulle jag vara tvungen att sälja den liksom, har liksom inte råd med försäkringen du vet. Du vet, det är liksom på den nivån vi pratar alltså. Jag är arbetslös och har två barn (den yngsta på två år), det blir ju inte så mycket pengar du vet. Men alltså, om jag köper den för 4000 [3500kr prutning], kan du köra ned den till Oskarshamn? Är det långt liksom?"

 

Eh, ja.

 

"Ok, ofan, var det så långt alltså. Men... alltså, jag vill bara ha en ärlig försäljare du vet. Alltså, det här med pengar. Men allså, skulle du våga sätta dina barn i bilen och köra? Har du barn förresten? Eh? Inte? Fan, där tappade du ett par poäng, hehe. Jo, jag förstår att den är gammal, men har man inga pengar vet du så får det bli så. Men alltså... aaaa, liksom. Jag måste ha en bil! Du kan inte sälja den till mig för att jag är tjej? Inte? Haha, nej, men snälla?"

 

Och allt i tre hundra. Första samtalet tog 10min. Fem minuter senare ringde hon igen, nu samma sak men i 7min. En vanlig bilkonversation låter ungefär "Hej. Du, är det något annat än det du skrivit man bör veta om? Inte? Ok, kan jag få registreringsnummret så återkommer jag snart. Är du hemma i helgen? OK, tack, hej" och tar <1min.

 

Eftersom bilen har ett rätt stort sentimentalt värde säljer jag den hellre för 2000kr till en entusiast än för 5000kr vem som helst annars. Underlig affärsmetodik, men så är det :) Men bara med den här bilen. Kolla vad fin den är! Ujujuj!

 

 image252


Emelie
20:41:26, 2008-04-25
http://emeliestankar.blogg.se

jag behöver bil :D. jag kan kalla mig för entusiast för 2000 och en bil :p. haha. men ja, försäkring då också, jag är ju student. och har också två (svans)barn. och dom sätter jag inte i vilken bil som helst :).

MaDe
20:46:48, 2008-04-25
http://jagefrisk.blogg.se

Oj det hade jag ingen aning om, tack så jättemycket!
Hoppas du får en härlig kväll!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0