Snatteri!

Tog en snattare själv idag! Eller ja, jag såg och ringde väktaren som kom springande. Sjukt att man kan få en adrenalinrush av att se en skinntorr sjuttioåring plocka på sig en radio och i snigelfart hasa sig mot utgången. Det är ju inte direkt någon risk att han drar fram en yxa och tar någon gisslan. 

 

Men ändå. Han plockade på sig en radio, jag följde efter, ringde väktaren och guidade honom till säkerhetsrummet när gubben inte såg. Han filmades när han med kniv bröt upp ett par lådor med batterier(?) och gick mot utgången. Istället för att springa gick väktaren ut och grep honom. Gubben var tydligen efterlyst också för någonting annat någon annanstans, så polisen kom och körde iväg honom. Jag fick lite beröm :) Lalala, jag tog en refugeeee!

 

Senast igår rapporterade jag om ett annat snatteri, men då i lite vildare tappning. VIsst hittar man förpackningar nästan var och varannan dag som är tömda på innehåll, men att ertappa två personer i följd är rätt sjukt. Undrar vad som händer imorrn?

 



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0