Solsolsol

Vad gör man då? Det är ju inte som i Hjo där man kan gå ut på baksidan och sola och leka med sköldpaddorna. Tittar jag ut ser jag två torn på eon-verket titta över kanten på kontorslokalerna mitt emot. Ibland önskar jag att vi hade ett hus istället. Men var? Hur? Sitta ute bland betong, asfalt, tjära och bensin är inte så lockande, så det blir att man... tja, stannar inne eller går runt på stan (som för övrigt består av fyra stora gallerior).

 

Lindö åkte vi till igår, så det känns inte så kul att besöka igen.

 

Äh, jag åker till tvätthallen och fixar bilen. Duschar nog hemma först.

 

Visst ja, var ju på intervju/infomöte igår ang. lärarvikariat. Verkade... nja. Eftersom jag bara kan tänka mig gymnasie och till viss del även högstadie finns det ju såklart ingen som helst möjlighet att jobba i sommar (skolorna stänger). Fram tills dess kunde det bli något här och där, men bara sporadiskt. Troligtvis på någon problemskola eftersom jag är en av få manliga medlemmar i vikariepoolen. Att "binda" sig för sporadiska jobb som dessutom handlar med om föräldraskap än lärande känns inte riktigt jag. Kanske pausar jag "anställningen" där till i höst när det troligtvis blir mer på riktigt.

 

Men jag vet inte. Innan jag tar beslut måste jag gå runt och ha ont i magen en tid. Det hör ju liksom till.

 

Våga bestämma sig

 



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0