Sömn

Har alltid undrat lite över fenomenet sömn. Logiken säger ju att ju mer man sover en natt desto mindre behöver man sova nästföljande? Men det är ju tvärtom! I natt sov jag kanske 7h, vaknade med huvudvärk och lyckades efter ett tag somna om. Vaknade vid 14 efter fyra(!) timmars sömn. Enligt sund logik borde jag vara pigg och alert så här dags, men ögonen nästan säckar ihop.

 

Underligt det här.

 

Varför är det så? 7+4 är ju 11h, vilket jag nästan aldrig sover annars. Med 3-4h sömn är jag däremot jättepigg på kvällen. Skumt!


Evelina

Hmm, ingen aning tyvärr men håller med om att fenomenet "sömn" är skumt!

Tack för kommentaren om designen, har själv varit tveksam till den där sidobakgrunden, och nu har jag ändra den!:) Lyckades inte få presentationstexten vit...men kanske det funkar ändå...Ha en riktigt skön fortsättning på kvällen!:)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0