Landskap

Emma förhörde mig nyss på sveriges landskap. Jag klarade faktiskt alla med lite hjälp på den sista när jag frågade om ledtråd. "Första bokstaven då?" "Nej, då blir det för lätt" och då klarnade det :) Woho! 25st har vi hur som helst, hur många klarar du?

 

Vi testade även USAs stater lite snabbt, men där var siffran sämre. 25/50, vilket får klassas som knappt godkänt. När man sen tittar på en karta är 45/50 självklara, vilket får kännas som en lättnad. Många man bara inte tänker på som stater utan bara som "eh, är inte det en stad?"... tex tre stater som börjar på "I" och låter nästan likadant. Vi tog en och missade båda andra i tron om att man bara inte förstått bättre.


ullrika
22:27:06, 2008-08-24
http://akirllu.blogg.se/

åh! det här har vi inte gjort på flera år! de svenska landskapen klirra vi, fast vi fick för oss att det var 28 stycken så det blev lite klur. har ingen aning om vad vi fick den där siffran ifrån!?



us-stater klarade vi typ som ni. vi hade glömt alla dom där "lätta" som nord- och syd- t ex. till slut plockade vi också fram kartboken och klurade då fram typ 40 stycken vilket var rätt klent.



geografi är annars ett litet favvo. jag tror alltid att jag är rätt kass på det men så jämför jag med jobbarkompisarna födda på 80-talet och inser att jag har stenkoll :D skolan var bättre förr. tydligen :)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0