Shopping

För någon vecka sedan shoppade jag en 3.6V skruvdragare av mindre modell för att dra lite enklare grejer man annars är för lat för. Idag blev det en smidig liten 12V borrmaskin för 200kr och 4*7W Megaman energisparlampa. Nu går näsan alla hemmets lampor på totalt 42W, jämfört med kanske 175-200W innan. Här tänker man på fiskar och gröna skogar!

 

Det regnade som fasen när jag gick hem också. Har aldrig riktigt brytt mig om regn eller stört mig på att vara ute när det regnar som alla andra verkar göra. Eller det beror såklart på tillfället också... är man på väg till jobbet eller fest är ju regn värre än värst, men som idag när man är på väg hem känns det mest underbart skönt. Skrattade nästan högt ett par gånger när jag såg ansiktet på folk som verkade tro och tycka att regnet var kokande saltsyra eller små nålar som stack dem i ögonen. Grimaserande, springande, hukande (varför huka?) och svärande med löpsteg på 20cm och tidningar över huvudet.

 

Nej, nu ska jag nog borra lite. Måste bara hitta någonting att borra i.

 



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0