Tappade bort plånkan

I morse blev det ett löppass till jobbet. Fyra minuter tog det, jämfört med vanliga tretton. Letade ihjäl mig efter plånboken, men hittade den inte och fick springa i "onödan". Hade ont i magen hela dagen för att någon ev. stulit min identitet, kom hem, samlade tankarna och en minut senare låg den i handen. Varför tänker man inte klart när man är stressad?

 

Hade som sagt beställt en mediaspelare för ett par dagar sedan. Igår stod det att den skulle levereras till butik om 13 dagar, idag var samma siffra 28. "Lolwtf?" sa jag högt (tack för uttrycket Mumin) och kollade tillverkarens hemsida. Förstod inte så mycket av det, men i forumet stod det att det blivit tillverkningsfel. Blä. Istället för den sista augusti kommer den i mitten på september. Buhu, bähä, mähä.

 

Och så har vi jobbet som jag har kvar ett par dagar till, efter det har kontraktet gått ut. Chefen kommer inte från semestern förrän på måndag, och hon har tidigare sagt att hon måste ha "några veckor" på sig att räkna ut personalstyrkan. Det känns med andra ord som ett nytt jobb ligger för dörren. Det är väl ingen jättestor grej egentligen, men känns rätt typiskt att precis när man börjat tjäna rediga monetas för lite och enkelt jobb vara tvingad att byta.

Men ändå... ingenting ont som inte för någonting gott med sig. Nu måste jag ju få tummen ur och kanske göra någonting av min utbildning. Att vara magister och jobba som säljare känns inte riktigt perfekt. Å andra sidan annonserar AMS om 20 jobb inom naturvetenskap - i hela Sverige. Och då är det inte ens relevanta jobb. Dessa uppgår till två. Men visst, nu kanske man skulle söka. Även om man egentligen inte vill.

 

 

Enligt lag är man helt vuxen vid 21 års ålder. Öl får man köpa vid 18 års ålder och straffmyndig är man efter 15. När ska mitt liv bli vuxet, säkert och behagligt? Eller vadå, är det alltid såhär? Oroligt, spänt, ingen vet, massa krav och för många måsten? När jag gick i ettan vad de i fyran giganter, i fyran vad högstadiet sjukt farligt, i nian förstod jag inte vad "första ring" var och i universitetet hade jag förstått vad allt går ut på. Men nu vet jag inte längre. Vad händer? 



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0