Filter

Visst ja, köpte ett klart UV-filter också till objektivet. Läste på lite innan, och det var tydligen the shit om man ville ha ett bra allroundfilter. 200kr så det var ju inga jättepengar... köpte det mest för att skydda optiken, men tyckte att bilderna blev lite klarare också. Skarpare kontraster liksom, om än väldigt subtilt. Vissa menar att man inte ska köra något filter alls eftersom "allt mellan chip och objekt är av ondo" och vissa menar att det faktiskt blir bättre förhållanden med dem. Dessutom skyddar man linsen. Skönt att slippa ta av och på det där svarta jäkla plastskyddet varje gång nu också... det får ligga i ytterfacket tills vidare. 

 


ullrika
23:58:54, 2008-07-02
http://akirllu.blogg.se/

jag har ärligt inte tänkt på om det blir bättre bilder. jag har mitt mest som skydd för objektivet (som jag ju också tipsade om för ett tag sen vill jag minnas?). att detta betyder att jag slipper sätta på svarta locket har jag faktiskt inte tänkt på. fast. jag sätter på det ändå. repigt blir det ju skyddet isf, och jag vill inte köpa nytt "hela tiden" :)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0