Dålig

Jag ber om ursäkt för min sämsthet (nytt ord) med bloggen, har inte riktigt haft motivation. Livet rullar på, men inte i den vägen det var tänkt. Jobbet som biolog tackade jag nej till (!) och bestämde mig i samma andetag för att göra det jag planerade i början av utbildningen - att bli lärare. Gymnasielärare för att vara mer exakt. Det känns mer jag på något sätt. Fick panik av tanken att gå omkring själv och utan själva... lärandet och personkontakten som både mitt nuvarande och lärarjobb innebär. Spelar jag mina kort rätt kan jag få ut fyra (!) examen, men det tror jag inte att jag orkar. Eller vill rättare sagt eftersom tiden är densamma även om jag tar ut "endast" lärarexamen. Men visst vore det ballt att kunna kalla sig magister i biologi, kanidat i kemi, kandidat i pedagogik och lärare med gymnasiebehörighet? :) Vi får se hur det blir, men i höst väntar lärarutbildningen. Hoppas jag eftersom det blir en sen anmälan.

Har varit och tittat på TV idag också, men inget köp. Däremot blev det en systemkamera - Nikon D40 för 3000kr :) Jäkla billigt måste jag säga. Var ju på väg att köpa en för någon månad sedan, men det blev ingenting då. Och vipps så sparade vi 1500kr utan att ens veta om det. Det följer för den som är intresserad med ett standardobjektiv, men det duger nog till att börja med. Väska och minneskort inhandlas imorgon på arbetsplatsen. Är UV-filter värt att köpa till? Är det någonting man ska tänka på då?


Imorrn är det revelj 05.45 och jobb till lunch. Etikettbyte... får se vad det innebär. Rean börjar imorrn också, får se om jag hittar någonting intressant. Tipsar kanske lite här om det är någonting som är galet billigt.

Osten+Madde, Robban+Lina är i USA och härjar. Inte tillsammans då, men ändå på samma kontinent. Underligt hur lite man vet om sina vänner. Det förstnämnda paret ska plugga i San Diego, Madde på universitetet och Osten till PILOT. Aldrig hört talas om någonting liknande och har fortfarande svårt att samla upp resterna av hakan som for i backen när jag läste om det första gången. Det sistnämnda paret har gjort någonting underligt, vad vet jag inte, men det kan vara stort eller större. De kommer dock hem om några dagar och då jävlar.



Emelie
20:04:42, 2008-06-22
http://emeliestankar.blogg.se/

weeho, en blogg :)! jag tror hårt på lärare, det eller pingvinforskare :p. blir det i norrköping då? eller lkpg?

ullrika
21:14:42, 2008-06-22
http://akirllu.blogg.se/

Grattis till fyndet! En bamsenbra kamera du fått tag på (tror jag!?)!



Standardobjektiv funkar prima till att börja med. Ang UV-filter el dyl röstar jag ja: i huvudsak därför att det är den allra billigaste försäkringen mot skrapat objektiv (fett billigare att köpa nytt filter om olyckan är framme).



Väntar med spänning på Opera-guide!

språkpolis
21:16:14, 2008-06-22
http://akirllu.blogg.se/

Förresten.



"Sämsthet": Som du förstår uppmuntras och påhejjas dylikt språkbruk! - å ja, "webrad" = Webergrillad :)

Robban
05:24:47, 2008-06-23
http://ostbage.blogg.se/

Sedär ja! Otto handlar! Pumpa upp lite snygga bilder på bloggen nu ;)

Jag och Lina är inte så stora som du tror tyvärr...


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0