Jag vet ingenting

1. Golvet ska slipas. När? Jo, när vi har semester eller är från lägenheten ett par dagar. Problem: vi har ingen semester. Beslut måste fattas inom ett par dagar. Hur vi ska lösa det vet vi inte. 

 

2. Problem på jobbet med idiotiska medarbetare medelst träff med chefen imorrn. Även om det inte är ett problem  som ska lösas är det ändå jävligt stressande och betungande med konflikt.

 

3. Framtiden. Jag vet inte... det där jobbet på länsstyrelsen känns inte bra alls. Har tackat ja, men vill egentligen inte. Inte alls. Tackade mest ja för att jag borde och ska. Det är ju liksom det enda logiska, men jag vill inte. Inte alls. Ont i magen och orolig för det, för att bestämma mig och för att fatta ett dåligt beslut. Vet inte vad jag ska göra. Logik och nytta eller vilja och magkänsla? Nej, jag tror inte att det blir roligare när jag väl kommit igång och nej jag tror inte att jag någonsin vill jobba inom det jag utbildat mig. Inte så kul insikt och inte så skön känsla.

 

4. Skolan, vilket bygger på ovanstående: framtiden. Jag blir glad av att tänka på två framtidsscenarior: att vara lärare på gymnasium och (konstigt nog) säljare på resande fot. För att bli lärare på gymnasium måste jag läsa upp 10p (15hp) kemi. Det kan jag göra i höst, fine, men gör jag det i höst kan jag inte hoppa på lärarutbildningen förrän nästa år. Alternativet är att hoppa på lärarutbildningen ändå och bara få grundskolebehörighet, vilket inte känns varken kul eller smart.

Kanske kan jag hoppa på lärarutbildningen och läsa kemi samtidigt, för att sedan mygla mig över till gymnasiebehörighet, men de är FÖRBANNAT petiga = det går nog inte alls.

 

 

Så vad har jag kvar då?

A. Jobba kvar här

B. Byta jobb till det jag utbildat mig inom (redan fått det)

C. Byta jobb till någonting bättre (säljare på resande fot)

D. Plugga kemi i höst = lärare nästa år eller

E. Plugga lärare i år = ingen gymnasiebehörighet

 

A försvinner nog hur som helst, B också om jag ska föredra att vara lycklig framför ett "borde". E försvinner också, så det blir nog kanske till att börja på C eller D och fortsätta med det andra. 


Anonym
22:31:17, 2008-06-01

det här med att byta vanor tillhör inte mina starka sidor :p. och haha, det är ju inte så att jag utsöndrar dödande gift så du måste hålla dig inomhus :).

Anonym
22:34:42, 2008-06-01

och nej nej. inte massa fler bloggar. men jag läser ett x.antal om dagen. och nu har jag dom i olika kategorier för hur ofta jag läser. men nu kan jag skippa det!

b
07:23:16, 2008-06-02

Slappna av.....testa B, det kanske är världens bästa?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0