Mona Sahlin

Jag är inte världens mest insatta i politik, men vissa grejer stör jag mig sjukt mycket på... Den förra regeringen (S, V, Mp) lade under sin tid (under 2000-talet) fram ett nästan identiskt förslag som den nuvarande regeringen (M, Fp, Kd, C) ang. den så kallade FRA-lagen. Den största skillnaden då mot nu är att integritetsskyddet blivit starkare enligt de som kan någonting. Även (S) påpekade detta innan det nuvarande förslaget röstades igenom och blev en lag. Minns jag rätt sa även flera personer ur (s) att deras tidigare förslag var betydligt sämre än nuvarande, detta med ett leende som lös "jag vet..."

Självklart röstade högerfalangen emot förra gången (det kom väl inte ens så långt, men ändå) och självklart röstade vänsterfalangen emot den här gången. Det hör ju liksom politik till att aldrig hålla med den andra sidan. Detta till trots att vänsterfalangen ett par år tidigare lade fram i stort sett samma förslag själva. Nu har Mona Sahlin gått ut och sagt att FRA-lagen ska rivas upp och hon blir vald till statsminister. Ohly står tydligen också bakom. Underligt att dessa röster inte hördes när de själva lade fram samma förslag. Röstfiskeri eller rövslicker?

Aftonbladet


ullrika
23:48:59, 2008-06-25
http://akirllu.blogg.se/

varken eller. kallas politik helt enkelt.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0