PC City vs. Elgiganten

Jävlars vad skumt. I söndags beställde jag en kamera via PC Citys hemsida och betalade direkt med kort, leveranstid 1-7 dagar, sure. I onsdags såg jag en annons i Elgigantens utskick om samma kamera till samma pris. Jag ringde PC City och frågade om kameran verkligen finns i lager (stod underligt på hemsidan). Killen, som hette Rickard, sa att jodå, den ska finnas och att de väntar på en sladd innan leverans. Kändes inte helt hundra, men ok.

Idag fick jag för mig att "Fan, tänk om inte kameran kommer och Elgiganten har den till samma pris. Jag ringer och kollar om den finns, åker ut, köper den i butik och ringer samtidigt PC City och avbokar."

När jag ringde till Elgiganten var det samma knappval och när kundtjänstmedarbetaren svarar smäller jag av "Välkommen till Elgiganten, du pratar med Rickard". w00t som teensen säger. Ringde jag rätt? Tafatt hittade jag ord och visst fanns den som beställningsvara på Internet, men då för 300kr mer. Vid en snabb genomgång av sortementet är det precis samma, men PC City ligger ~10% lägre än Elgiganten. De är systerbolag läste jag mig till, men vilken chock jag fick när samma person svarade!


ullrika
21:01:35, 2008-06-29

Shit. Nu kan jag aldrig mer handla på PC City...


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0