Kött

Jag har börjat få en sjuk avsmak för kött. Varje gång (nästan) jag ska köpa någonting med kött kommer känslan och bilder av vanvårdade djur. Kan nästan inte köpa sånt längre. Kyckling? Visst, transporterade på automatband, faller flera meter, behandlas lika varsamt som en skruv eller ett packet nötter. Grisar som hänger upp och ner, får hjärtat och buken uppskuren med ett snabbt snitt, eller korna som sparkas in i fållorna och får en bult i huvudet. Varje jävla gång jag handlar kommer bilderna upp, snart till den grad att jag inte kan få bort dem utan väljer någonting annat.

 

Nej, det får oftare och oftare bli någonting annat. Inte för att jag är vegetarian eller tycker illa om kött, men vanvård av djur gör mig så sjukt äcklad. Även om de inte vanvårdas a la Insider så går de ändå omkring o trånga spiltor utan möjlighet till ett naturligt leverne.

 

Vildsvin och älg går bra, jagade av jägare och dödade på "ärligt" vis med det livet i det fria. Ska nog sluta köpa kött helt från affären... E tycker ändå inte om det, så det är en smal sak.

 

Är det någon som känner en jägare i norrköpingstrakten?


Emelie
21:22:03, 2008-05-15
http://emeliestankar.blogg.se

haha, jag kanske får öppna min egen avdelning. undra vad som krävs? kanske ska börja rösta blått och privatisera vården så jag får ha mitt eget sjukhus :p. iofs skulle det gå emot allt jag står för.. hmm! eller så får jag helt enkelt börja någonstans och se om jag fastnar. eller ta mig vidare till nästa område. vet dock att om jag börjar på psyk fastnar jag :p. kan ha en lång och tråkig konversation om det här! och jägare i norpan? gå till palace en lördag så stöter du säkert på flera :)! och tack för bilden med kyckling. då det är typ det enda kött jag äter, och så lax, men den är vildfångad! men fan för kycklingen. tror du det är bättre med lokal kyckling?

Robban
23:07:13, 2008-05-15
http://ostbage.blogg.se

Världen är orättvis. Människan är grym. Så är det bara. Om man resonerade så om allt kunde man inte göra mycket alls. Du får helt enkelt se filmen "Into The Wild" och följa efter honom.
Kött är alldeles för gott för att man inte ska kunna äta det, även om produktionen av det är mindre trevlig.
Du kommer fan deffa sönder dig med allt gräsätande. Är det en möjlig 25-årskris jag ser stunda? :)

m
08:00:16, 2008-05-16

Helt rätt! Grödorna behöver inte passera en djurkropp! Se bara till att du får i dig tillräckligt med protein till cellerna ; linser, soya, bönor, ägg o fisk!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0