Olaglig

Tankade helt oblygt ner en remixad version av Metallicas Death Magnetic nyss efter jag stört mig på ljudet de senaste månaderna. Eftersom skivan som är släppt till Guitar Hero tydligen inte lider av "the loudness war" så har flera privatpersoner tagit den som källa och mixat om till MP3. Två remixar verkar vara de bästa. Har testat båda två, men har ännu inte bestämt mig för vilken som låter bäst. Båda låter en miljar gånger bättre än orginal, så vilken som fungerar perfekt.

 

För den intresserade kan man söka "deceifer" (193,78MB) eller "moderus" (170,78MB) på Piratebay. Varken Hetfield eller Ulrich tycker att det är några problem med ljudet vilket jag tycker är helt sjukt. Två musiker som inte hör det? Och här sitter jag med hörlurar för 200kr och nästan gråter över ljudet. Fattar inte. Ljudteknikern som mastrade albumet säger att han inte vill stå bakom besluten och mixningen eftersom ljudet är så kasst, men varför kan inte Metallica säga samma sak när det uppenbarligen är så? Skumt tycker jag.

 

För den som undrar vad skillnaden är mellan orginal, moderus och deceifer kan ladda ner följande från Megaupload (gratis). Samma del loopas tre gånger, den första orginal, den andra moderus remix och den tredle deceifer remix. Hur kan man inte höra att någonting är fel? 

 

http://www.megaupload.com/se/?d=CEJIDAJW


Robban
10:18:40, 2008-11-12

Deceifers fick det bli för mig. Nu ska jag ge det här albumet en sista chans. Tack för tipset!

ullrika
00:42:08, 2008-11-15
http://akirllu.blogg.se/

har för mig just Metallica startat krig mot de som "snor" deras musik? kan förstå dom. samtidigt som det är en fajt dom inte kan vinne... antar jag!?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0