Öroninflammation?

Vaknade vid halv fyra med en sjujävla smärta i ena örat. Ungefär som migrän, men inte i huvudet utan i örat. Fick smått panik och första tanken var vaxpropp eftersom jag samtidigt inte hörde någonting. Stapplade upp och hällde i Revaxör utan verkan. Funderade på hål i trumhinnan och gjorde en snabb sökning på nätet. Första träffen tog mig till symptom för öroninflammation med texten "små barn kan vakna mitt i natten med kraftig smärta i ena örat". Tack för den. Vid det här laget höll jag nästan på att spy, väckte Emma som såklart fick mer panik än mig. En karl som knappt kan stå på benen, håller sig runt huvudet och krampar mitt i natten :) Men så ringde vi sjukvårdsupplysningen som hänvisade till vårdcentral på morgonen. Efter en halvtimma i sängen var värken mer molande och jag somnade. Ringde jobbet vid 07 och hälsade att jag inte skulle komma och somnade om till 08 då vi ringde vårdcentral. Somnade om ytterligare en timma och nu ska jag iväg på undersökning. Bra nattsömn. 

 

Hur i helvete kan det komma så jävla typiskt? Hoppas verkligen att de snabbt kan behandla vad det än är med medicin och inte behöver sticka hål på trumhinnan. Vad jag vet får man inte flyga då? Och får jag inte flyga kan jag lika gärna dö. Wish me luck



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0