Friserad och WD

Var på stan innan jobbet i morse och friserade mig. Fick 50kr rabatt av någon anledning. Tjejen var i samma ålder som mig, så kanske var det hennes sätt ragga. Hellre det än på krogen liksom. Eller också var det för att jag jobbar i huset bredvid. Hon hade ring på fingret också, men det har väl aldrig hindrat någon förr.

 

Hårddisken kom idag också, en arbetsdag efter beställning. Inet är fan riktigt bra! Monterade den i chassit och efter en del svordomar fick jag sladdarna dit de ville. Inga problem än så länge annat än partioneringen tar SJUKT låååång tid! Har stått på i 40min och 50% är klart. Och det är innan jag ens börjat kopiera in någonting. Och sen ska typ 250gb flyttas över också innan jag kan installera Vista, vilket i sig tar en eeevig tid.

Någonting jag inte visste var att man måste initiera disken innan den kan formateras och partioneras, annars "finns" den inte. En liten guide är att högerklicka på en här datorn och välja Hantera, klicka på Diskhanteraren och högerklicka på den nya enheten. Välja initera, Utökad och OK på allt. Sen högerklicka igen och välja partionera, OK på allt och formatera med NTFS. Det är formateringen som tar eeeevig tid. Jag nästan dör. 

 

Har även efter Robbans lilla blunder i vintras när han formaterade om fel hårddisk åt en kompis (vilket gjorde att alla kompisens femtioelvatusen foton försvann) även bränt en backup-dvd med det viktigaste. Tänk om liksom. Enhetsbeteckningar kan ju blandas ihop, allt kan säcka ihop och jag kan somna med fingret på DELETE ALL-knappen som inte finns. Nu ligger foton och dokument på en skiva som jag har i min hand. Robbans incident ska inte upprepas.

 

 


ullrika
00:14:16, 2008-10-01
http://akirllu.blogg.se/

är det sant? det där med ostbågsrobban? oj. och du vågar outa honom? är ni fortfarande vänner? shit.



[å hur är det med vänskapen mellan supportrobban och forne kamraten utan foton? ursäkta att jag snokar, men: umgås de frekvent fortfarande?]


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0