Norrköping slocknade

Butiken slocknade vid 11.30 idag, var kolsvart i 15min. Fick använda lampor och guida ut folk, tog kanske 1-2min. Halva stan drabbades då någon liten iller på elverket tryckt på fel knapp inför något underhållsarbete :) När elen kom tillbaka öppnade vi igen, bara för att hitta en hel hylla tömd på ~20st cykellås a 69kr styck. Värt när vi har lås för 500kr styck ett par hyllor bort. Fråga mig inte hur i helvete de fick med sig allt heller... även en tom webcam-förpackning hittades. Kostnad: 199kr. Den billigaste vi har. Exakt bredvid ligger mindre, lättare och bättre för 500kr. Smart.

 

Det sjukaste är ändå att två personer (minst) av kanske 40st som var inne i butiken är tjuvar till vardags. Det kan ju knappast vara några duvungar som på 5sek reagerar med att sträcka ut handen och ta vad som är närmast när ljuset slocknar. Robban, haffar du dem för ringa?

 


Robban
22:33:29, 2008-09-12
http://ostbage.blogg.se/

Jag kör nog OC-spray direkt och plockar för våld mot tjänsteman. :D

ullrika
20:48:56, 2008-09-15
http://akirllu.blogg.se/

misslyckade tjyvar är alltid skrattretande. inte för att det är lätt att skratta åt tjyvjävlar, men.. ja. du förstår vad jag menar.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0