Olaga hot

Varför heter det "olaga hot" och inte bara "hot"? När är ett hot lagligt? 

Åsa
14:34:32, 2008-09-28
http://wila75.blogg.se/

Men Otto, det är klart att det finns hot som inte är olagliga... Tex. om jag säger till dig att du MÅSTE städa mitt hus annars får du inte komma till oss... Men så fort konsekvensen om du inte följer mitt "hot" är nåt olagligt så blir det olaga hot... Tex. du MÅSTE städa mitt hus annars ska jag slå ihjäl dig... Fattar du skillnaden??? Att slå ihjäl nåm är olagligt medans att hindra dig från att komma hem till oss inte är olagligt...



Lite hot-lektion på en söndag! :-D



Kram från Kneippen

ullrika
17:33:28, 2008-09-28
http://akirllu.blogg.se/

ehum.

fast det borde vara olagligt för en mamma att hota med indragen veckopeng för ostädat rum.

väl?

Åsa
11:34:32, 2008-09-29

men att inte ge veckopeng är väl inte olagligt

ullrika
22:47:35, 2008-09-29

nä! precis! ett bevis på att det finns hot som inte är olaga :)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0