Opera

Det är för mig otroligt hur folk kan envisas med att använda Internet Explorer när det finns så många andra bättre alternativ. Av dessa alternativ har Opera allt jag vill ha. Jag testade Firefox också för ett tag sedan, men den läsaren bygger allt för mycket på sina plugins för att den ska vara riktigt bra enligt mig. Out of the box är den rent av kass; du måste spendera timmar på att hitta och ställa in plugins för att den ens ska vara fuktionell och en riktig kraft mot Internet Explorer eller Opera.

Det är underligt hur en så dålig (får man säga det utan att bli lynchad?) läsare kan få så mycket uppmärksamhet i media när Opera inte får det. Det verkar som om media är för allting som är open source, oavsett vad det innebär... *sucka* För att inte tala om alla FF-användare som säkerligen ser sig själva som open source ryttare i skinande rustningar, kämpandes mot den elaka överhögheten som skyddar sitt kapital!!11!oneone! *sucka x2*


Inbyggd mailklient, RSS-läsare, BitTorrent, IRC, mouse-gestures, snabbval, säkerhet m.m. gör Opera helt oslagbar! Ladda hem!


David
13:14:34, 2007-04-26

Opera var länge min stora favoritläsare, men det är just allt det inbyggda i Opera som gjorde att jag tröttnade på det. Det blir så blaffigt tycker jag.
Lycka (för mig) är att kunna skräddarsy Firefox det precis så att det passar mig. Men smaken är ju som ryggslutets fortsättning och om Firefox inte faller i smaken så rekommendearar jag fortfarande Opera starkt.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0