Ingen framgång

Nepps, det verkar inte bli något skinande vitt leende här på Tärnv, skorna återfick sin gula missfärgning. Ger upp. Jag får väl se ut som en slusk när jag har dem på mig, kommer köra flipflop 9 dagar av 10 ändå i sommar :)


Så jäkla skumt nyss. Satte på datorn och vid login-skärmen poppar det upp en ruta typ "shdocvw.dll är inte en giltig windows minnesnågonting". Wtf liksom? Den poppar upp ett par till gånger och jag får se min bakgrundsbild, ingenting mer. Startar i felsäkert men samma sak där. Startar om vanligt igen. Taskmanagern fungerar så hoppar in i cmd (explorer fungerar inte att starta, ingenting annat heller) kollar in system32 efter shdocvw.dll och ser att den är 0 byte. Wth? Kör en rename på den till .old och kollar igenom katalogen igen, nu finns den där och tar 1.4mb. Sicko. Testar med explorer och det startar upp som vanligt, bootar och allt fungerar felfritt.


Tur att man kan en del om datorer
. Jag menar, fan om man hade varit en svensson nu, hade fått lämnat in skiten på reparation och/eller formaterat alltihop och förlorat en jäkla massa saker. Hur kan en 0b-fil bara bildas?
Skumt är väl bara förnamnet.
O jag har inte ens virus :|


 

Dagens bild
jag hatar alla som klagar på Microsoft, men bilden är väl bara för skön :)

MS


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0