Vita skor luktar badhus

Jodå, det är faktiskt sant - vita skor luktar badhus. I alla fall om du kommer hit och luktar på mina.
Jag köpte ju som ni kanske vet ett par Pumaskor i vit canvas med en gröna "pumastripes" på sidorna, men tyvärr har jag inte haft glädjen av dem mer än någon dag. Varför? Under Festivalborg blev de skitiga så in i helvete. Fråga mig inte vad de har varit med om (ägaren borde ju ha varit med om samma sak...), men vita skor förvanlades svarta på ett par timmar. Poff liksom.
Försökte dagen efter med vittvättmedel och svamp, badade dem i handfatet och en hel del gick bort. Lät dem torka och fram kom en gul färgning lite här och där. Wtf? Tvättade dem igen och det gula försvann.
Tills de hade torkat.


Så de blev stående. Fram tills idag, idag när jag fick händerna på klorin. Testade först utspätt 1/4, men det hände inte så mycket. Testade 1/2, men snart hälldes det på rakt ur flaskan. Lät det "do it's magic" ett tag och sköljde sedan i en jäkla massa vatten. Avslutade med lite tvättmedel för att få bort lukten och nu står de över natten på torkning.

Det vore väl självaste fan om de inte blev vita nu. Nästa projekt blir väl att ta med lite roligt från labbet *huma*

image13

... jag måste lära mig att omprioritera...


Rickard
01:04:37, 2007-05-09
http://ricsah042.blogg.se

Det är en hårfin balans mellan att välja ett par sneakers i skinn eller i tyg. Tyg=tvättmaskin, skinn=lätt att torka av med kräver lite mer omtänksamhet. Eller så köper man ett par i plast och svettas floder.

Dolmen
01:37:44, 2007-05-09
http://daviiid.blogg.se

Kissa på pjucksen!!!! eller bajsa... eller olla dem lätt under sulan 5 gånger 3 gånger i minuten i 5000 år i 7000000 sekunder i 90000000 timmar


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0