Läget

Kom hem till Norra Köping (...) tidigare idag efter att ha spenderat två nätter i Öret. E fick en tidig julklapp av världens snällaste karl (jag!) och jag gav mig själv en (välbehövlig) titt på Factory Outlet i Vingåker och inföskaffade ett par utomordentligt fina "vinter"skor (mocka, designade stygn och Lacoste (därav "vinter")). Skit samma, det spelar väl ingen roll om man är lite blöt om fötterna sålänge man är snygg? 

 

Själva syftet med resan (förutom att påminna oss själva om läget) var arbetsintervju. Vilken får ni som känner mig veta om ni vill, annars blir det väl public om det gick bra. Det kändes strålande, men de hade ungefär 950 (på riktigt) andra ansökningar vid sidan av min, så visst är det lite konkurrens. Jag får inte beslut förrän efter nyår, men ska vi flytta är det läge att säga upp nuvarande bostad innan. Dilemma. Satsa ( = chansa) eller inte? Jag går nog automatiskt förbi ~930 av övriga sökanden, men det är ändå inte säkert på något sätt. Hm. 

 

Det är förresten VM i parentes (visste ni det?).

 

PimPim är förresten (nr 2) fantastiskt gott.

 

Pim Pim


Robban
22:55:24, 2008-12-18

2 frågor. Hur ser "designade stygn" ut? Och hur kom du fram till att du går förbi ca 930st? :D

Otto
17:13:56, 2008-12-19
http://ottoman.blogg.se/

1. Designade stygn är liksom "onödiga" stygn som är extra stora och binder samman nederdelen i mocka och ovandelen i skinn :) I vanliga fall är ju bitarna sammanfogade med underliggande stygn och lim, men här är delarna alltså sydda på ovansidan! 'prende?



2. Iom att det är inom företaget :)

Robban
21:12:28, 2008-12-19
http://ostbage.blogg,se

Ok. Köper det :D


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0