Bögar

Jag förstår inte det här med homosexualitet. Förstår inte hur det ens kan vara en fråga. Förstår inte hur 1/10 (hörde på Aktuellt nyss) kan störa sig på att ha en granne eller statsminister som är homosexuell. Förstår inte hur folk kan titta snett på ett homosexuellt par när de går på stan, hur de kan störa sig på att de håller varandra i handen eller pussar varandra hejdå. Det brukar heta "sålänge de inte håller på med mig så är det väl ok", men vafan? Tänk på att en homosexuell person säkert blir raggad på rätt många gånger av heterosexuella utan att framföra samma argument. Jag har blivit raggad på ett antal gånger av homosexuella män och blir minst lika smickrad av det som av när någon tjej gör detsamma. Nu var det iofs ett tag sedan, men ändå. Någon tyckte att jag var fin, intressant eller bara het, det spelar väl ingen roll om denna person är av samma kön som mig eller inte? 

 

Och varför i helvete får de inte gifta sig för!? Snacka om segregerat samhälle där två människor med fria viljor inte får trä på varandra en ring på fingret bara för att... tja, pinne och pinne krockar eller hål och hål inte passar.

 

Jag blir bara mer och mer irriterad för varje ord i det här inlägget, så nu måste jag sluta! Fram för homo-, hetro-, bi-, trans-, whatever!

 


ullrika
23:52:48, 2008-07-28

schysst att se ett sånt här inlägg hos en som inte är kvinna. eller bög?



hejja!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0