Lättad!

Woooa vad lättad jag är! Sålde bilen nyss till en kille som verkade uppriktigt nöjd med den. Underbart skönt att bli av med den och underbart skönt att det var rätt människa man sålde till. 

 

Fick även reda på att lilla jag är "ansvarig" för ombyggnaden av den nya butiksdelen. Inte helt fel med tanke på att jag är extranställd (om än med 100% två månader framöver) och inte tidigare haft något ansvar över vanliga anställda. Ansvarig är väl att ta i, men det är jag som bygger och bestämer var allt ska vara. Jäkligt nice! Egen telefon och allt :)

Ett par nya kids också som hänger i hasorna... lite kul, men mest jobbigt att man inte kan lämpa över vad som helst utan att tänka både en, två och tre gånger. Det blir oftast att de tar en kund, frågar mig och fortsätter. Känns som att jag hamnat i mitten av sommararbetarna med ansvar och allt. Datorerna krånglar - ring mig. Ring insjön för info - ring mig. Någon kund frågar någonting konstigt - ring mig. H e l  a tiden. Kul på ett sätt som sagt, men när det ringer, jag har kund och en kid står bredvid och väntar med en fråga känns det... blött under armarna.

 

Ja ni, nu leker tillvaron. Oerhört lättad som sagt och allt verkar bara flyta på. Ska fan i mig ta mig tid att sola på onsdag när jag är ledig, om solen tittar fram vill säga. Hur som helst ska jag nog inviga badåret. Brukar spendera halva sommaren i vattnet, men nu när jag bor nära i alla fall halvhav (nytt ord igen) har det inte blivit av. Care to join? :)

 

E åker till Stockholm ett par dagar på jobb, så jag har laddat med whiskey, kaffe och fryspizza. Sweet!

 


Robban
22:35:39, 2008-07-14
http://ostbage.blogg.se/

Ansvar - been there, done that. For years... Känner igen det! :)



Lite whiskey-data! Aldrig fel! Jag brukar ta en öl-data ibland när Lina är ute på äventyr. Kan även med fördel kombineras med en kalsong-data.

Otto
08:30:45, 2008-07-15
http://ottoman.blogg.se/

Haha, kalsongölwhiskeydata måste ju slå det mesta! Eller whiskeypizza eller tvölpizza!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0