WLAN

Woho, har för första gången i mitt datortäta (nytt ord) liv satt upp ett trådlöst nätverk. Eller så himla mycket nätverk är det väl inte eftersom det än så länge bara är min dator som är ansluten, men ändå! Köpte trådlöst kort tidigare idag och skulle montera - det passade inte. Typ 3mm off. Löste det med en tång och lite vilja. Chassit tog i bakstycket, så det blev inga seriösa ingrepp, bara lite böjd plåt. In med routern (följde med bredbandet) och vipps så var jag klar. Hastigheten ligger på 100%, latencyn som med tråd. Skönt! Vi får se hur signalkvaliteten och styrkan blir ikväll när datorn monteras i det tillfälliga boendet... samtliga väggar är av fet betong, så det kanske inte alls går... Får väl "låna" en extraantenn från jobbet och hänga ut genom fönstret om det inte fungerar. Ska man isf sätta den på nätverkskortet eller på routern? :|

 

Jävla skitdag på jobbet också. Alla var dumma i huvudet. Jobbar imorrn också, segt som få då jag ska bära möbler ikväll. Under en tid framöver har mitt ansvarsområde flyttats till kampanj och rea. Jävligt stort, men delar det som tur är med en annan kille. Också extraanställd vanligtvis, men ett grymt säkert kort ändå. Det går nog bra! 

 

Har ångest inför framtiden igen. Skolan börjar någon gång i augusti med ett par dagar i Karlstad. Blähä, inte alls sugen för en sekund. Vet inte vad jag ska göra... det känns som att jag vill (och har gjort en tid) ta igen den tid de flesta människor har mellan gymnasiet och universtitetet. Det lockar mig inte alls att vara seriös med framtiden än, det har bara varit mer och mer och mer av "framtidsanda". Tänker man på det har jag gått... sjutton år i skola om man räknar med lumpen. Oavbrutet fram till nu i höstas. För tio månader sedan tog det slut och jag begav mig ut i arbetslivet. Folk (mamma) sa att "åååhåja, nu ska du alltså börja jobba, det är lite annorlunda mot det fria livet under tiden du pluggar! Upp vid sju och hem vid fem, semester och helger fria" men jag har odelat sett det positivt. Även med det "skitjobb" jag har. Så otroligt skönt med allt. 

 

Nej, jag vet inte vad jag ska göra. Vill inte "kasta bort" min utbildning, men samtidigt kan jag inte tänka mig att varken jobba med det jag utbildat mig till eller hoppa på ytterligare en utbildning bara för att få använda det jag kan. Helvete, om ett par dagar måste jag bestämma mig. 


bitte
13:49:01, 2008-07-28

Gör klart skolan en gång för alla! Tveka inte, tänk inte, bara gör! Sommarlov för alltid kan väl duga som morot? Kram

Robban
16:38:57, 2008-07-28
http://ostbage.blogg.se/

Röstar nog också på att göra klart. Det är bara nåt år till. Sen kan du göra vafan du vill. Söka polis t.ex? :) Det hade nog varit klockrent...

Risken/Chansen är väl att om du börjar jobba nu så kommer du aldrig att orka göra klart skolan. Vad tycker E?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0