Kunder

Oj, hoppsan. Antingen är det folk med dynamiska IPs eller uppdaterade proxies som varit inne ovanligt många gånger igår eller också har jag ett nytt besöksrekord! Woho! Nörderinördera :)

 

Jobbat fem dagar nu. I vanliga fall är det en arbetsvecka, men inte när man jobbar i butik. Upp 05.40 ibland, jobba 10h ibland, bära skit hela dagarna och svara på frågor medan man gör det. Gärna folk i kö också, folk som avbryter varandra och "bara en snabb fråga"-r (ja, ett verb). Gärna drar i skjortan också, eller varför inte busvissla åt ens uppmärksamhet. Det sliter vill jag lova. 

 

Idag fick jag förklara för en kvinna att det inte var något fel på batteriet hon köpt hos oss. Nummerpresentatören fungerade inte eftersom batterikontakten var avsliten. På något sätt lyckades hon ändå inte förstå och vi diskuterade vad som egentligen var fel i säkert fem minuter... hon skulle ju bara sätta i batteriet, men nu fungerade det inte.

 

Hur kunde det vara så? Varför? Men vad skulle hon göra nu? Kan jag laga det? Kan du? Snälla? Känner ni någon som kan? Har du telefonnummer dit? Har jag? Har hon? Har den? Har det? Men vad är fel? Den kan ju inte bara sluta fungera? Elektriker? Ny? Varför då? Dyrt? Och så den bästa: känner jag någon som kan laga den?

 

Shoot me.


ullrika
23:35:27, 2008-11-22
http://akirllu.blogg.se/

aah! kundhistorier! jag löööv!!! mera mera!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0