Typiskt och Marocko

Typiskt är ett rätt vanligt förekommande ord hos mig. Men ibland är det bara sådär typiskt. Som idag och imorrn.

 

Idag var jag ledig. Solen skulle skina och vi skulle besöka havets klippor med matsäck och en hel del ingenting, men så blev det såklart inte. Vädret var mulet och jag var seg, trött och omotiverad. Typiskt. Imorrn ska solen och humöret (förhoppningsvis) skina, men innan jag fick reda på det tackade jag ja till jobb. Hela dagen. På fredag är jag ledig igen, men då ska det bli mulet. Typiskt.

 

Jag har i alla fall bokat resa i december till Marocko. Marocko som i kontinenten Afrika alltså. Rätt sjukt att lilla jag ska till Afrika med bror. En vecka med sol, bad och vila , vilket mer troligtvis blir en vecka med bergsklättring utan rep, fallskämshoppning utan fallskärm och ökensafari utan vatten. Gärna samtidigt. Jag känner min bror och vet att han aldrig nöjer sig med mindre än mest.

 


Robban
22:46:22, 2008-09-24

Marocko är också rätt kriminellt. Har för mig att dom gillar knivar jävligt mycket där nere. Resterande av min familj var där för några år sedan.

Linda
11:37:06, 2008-09-25

SOL= Du ligger på en solstol medan G springer runt och kollar av området och hittar bästa stället för lunch tre timmar senare.



BAD= Du ligger och plaskar på en luftmadrass, "fin simmar" runt eller hoppar i vågorna, G ser det som ett ypperligt tillfälle för ett träningspass och simmar och hoppar som en galning.



VILA= Du kommer bli väckt fem minuter innan frukosten serveras av någon som sticker en flaska solskyddsfaktor i nävarna på dig och säger "här smörj! Jag väntar vid poolen så äter vi frukost tillsammans när du vaknat"



ENJOY MAROCKO, G har redan en lista på 100 saker han "måste" se och göra när han är där :) Ex, bestiga marockos högsta berg, gå på en nomadvandring genom Sahara... Jag sa till honom "passa på nu när du är med Johan" mohahahaha

ullrika
22:22:59, 2008-09-26

funderar också på Afrika. en ö. nån av dom som tillhör Kap Verde.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0