Flytt påbörjad

Nästa lördag kör vi. Hektisk vecka med nytt jobb och den slutar i ett crescendo. På söndag åker jag upp för att bo hos mor i en vecka. På fredag slutar jag 19.15, 20.00 hämtas ett släp och på sena kvällen packas ett gäng flyttkartonger in längst fram i vagnen. Efter lite sömn kommer P på lördagmorgonen (senast 07.00?) och hjälper till att packa in soffa och säng innan han beger sig till Stockholm. E och jag bär klart och städar ur, 14.00 kommer hyresvärden och besiktar. Så snart det är klart gasar vi till Örebro. Om en kompis inte jobbar över hinner han hjälpa till med urpack av soffa och säng innan han ska iväg på samma träff alla andra vänner ska på. Bror kanske möter upp, vilket skulle underlätta eftersom tiden då spelar mindre roll. In med allt i nya lägenheten och tillbaka med kärran innan 20.00 på lördagkvällen. Montera säng och möbler på söndag och sen börjar en sexdagars arbetsvecka med start 07.00 på måndag. Vila? Nej. 

 

Jag tror på planering vilket i den här flytten visat sig vara högst nödvändigt. Idag har gardinstänger och köksbord demonterats liksom spis skurats ren. Imorrn ska alla fönster rengöras och så ska fler saker packas. Elavtal uppsagt och upprättat, ADSL likaså. Flyttanmälan gjord och kontrakt överallt påskrivna på måndag. 

 

Nej, nu ska jag fasen pusta ut och vila lite! 

 

Ha det!



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0