Gud

Ibland tror jag på Gud. Det tog 2min och 300kr, sen var det klart. De mätte av någon anledning inte ens avgaserna, troligtvis eftersom jag var den enda där och de ville hem. Eller också hade de jättebra skäl. Vilka det skulle vara har jag inte heller någon aning om, men tror inte att det berodde på min push up-bh.

 

Ibland tror jag som sagt på en herre där uppe. Eller varför ger han oss annars ytterligare vägar att gå trettio minuter innan slutgiltigt beslut? Jag fick ett mail kl. 16.25 om att jag har plats ett i kön på en hypercentral lägenhet i Örebro. Av någon anledning hade de första tio tackat nej, så nu hade turen kommit till mig på elfte plats. Varför har de tackat nej? Idag kl. 17.00 var eg. sista tillfället att ångra sig på lägenheten som är nyrenoverad, men ligger lite avigt till. Och den här hypercentrala har vi ingen som helst möjlighet att hinna titta på till innan 08.00 imorrn när posten öppnas på bostadsbolaget. Men tackar vi nej till den vi får imorrn har vi å andra sidan en liten chans att få en lägenhet där vi verkligen vill bo. Skulle den skita sig skulle vi som sagt ha den här hypercentrala som nödlösning.

 

Sa jag en herre där uppe? Jag menade såklart där nere. Så här elak kan väl inte Gud vara. 


Robban
21:03:51, 2009-02-17

Hypercentralt! Skönt ord! Måste vara riktigt jävla centralt! Kanske en igloo på stortorget eller nåt? Mega!

Otto
21:46:32, 2009-02-17
http://ottoman.blogg.se/

Tack!

Bruttan
22:06:47, 2009-02-17

Hypercentralt och de 10 första tackar nej?

Har man otur kanske det finns en tejpad gubbe med armar och ben i konstiga vinklar på golvet. You näver now.

V som i Vendetta
11:20:39, 2009-02-18

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/index.asp?pubID=2240971


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0