Mystiken tätnar

Fick intyget idag som arbetsgivaren skrivit. Riktigt bra formulerat, så nu hänger det på obstinata kummunaltanter. Och alla känner väl till dem. Nu är jag inte heller fördomsfull - varje gång jag ringt har de varit sjukt otrevliga och otillmötesgående. "Ja, du måste titta på lägenheterna innan du tackar ja", "Men om det inte ändrar mitt beslut...?", "Du måste göra det ändå", "Ok, får jag inte lägenheten om jag inte tittar på den först utan tackar ja i blindo?" "Jo, men..." "Då åker jag inte och tittar på den utan tackar ja på nätet" "Jaha, hej då."

 

Har förresten fortfarande inte kommit på vem min anonyme vän är som kommenterar bloggen. Bruttan kallade hon sig senast och dök helt hastight upp för någon månad sedan, då med ett annat namn. Ems är det inte baserat på IP, inte heller Robbans L då de två postar från olika adresser. Sen känner jag bara en (S) som nyligen flyttat till Sthlm. Men denna S brukar inte fatta sig på detta sätt, så jag är faktiskt rådlös. Eller det är ju inte ens säkert att personen är placerad i Stockholm, men IP-adressen pekar dit. Det lutar nu mest åt en okänd beundrar/e/inna. Men varför skulle h*n isf bry sig om ifall jag hittade lägenhet i Örebro eller ej?


Ems
11:52:10, 2009-02-17
http://emeliestankar.blogg.se/

vissa tror jag ser ut som att dom går från sthlm även om dom går från andra ställen i landet. har fått för mig det iaf. annars är det en jävla massa sthlmare som jag inte känner som läser min blogg :). och vlken lägenhet blev det nu då? och vaddå täby? flytta till sthlm istället =)?!

Anonyme vän som kommenterar bloggen
16:09:57, 2009-02-17

I det här fallet är det rätt, Stockholmstrakten i alla fall.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0