Soft musik

Hur fan hittar man soft musik? Letade igenom mitt bibliotek och även om det finns guldbitar svämmar det ju inte direkt över med soft musik. Ville tanka på mp3-spelaren till morgondagens morgontimmar på jobbet, men hittade inte så mycket. Tankade hem någonting så sjukt som Acoustic Love Songs bara för att testa, men då gick det ju direkt från soft till smör. Och här pratar vi inte bordsmargarin utan 80% åderförkalkning.

 

Smaken är ju som baken - delad (i vissa fall faller den mitt mellan (så att säga)) - men var hittar man go "vakna upp till"-musik? The Projekt Hate och Lord Belial i all ära, men ibland vill man inte ha en arg och smått kinkig vuxen karl som spyr ut maginnehållet in i ytterörat. Ibland vill man ha små sommarpuffar och fjärilar. Har sedan länge lärt mig att man sällan hittar softa band som man verkligen kan lyssna på, det handlar allt som oftast om att plocka ut små fragment som min skadade hjärna klarar av. 

 

Ge gärna tips på liknande:

The Shins - New Slang

Damien Rice - Creep

Gary Jules - Mad World

 

Hilfe!

 

Och R, för sista jävla gången, jag vill inte ha Kent.

 

Butter sweet


m
09:06:27, 2009-02-05

Testa Chopin, bara stilla, melodiskt pianoklink. Trist?

:l
09:46:16, 2009-02-05

Ah, musik borde man vara bra på, men det är jag inte. Men kanske lite Nikka Costa - Like a feather skulle gå ner? Troligtvis icke..

Portishead är ju gulliga, men bergis har du hört dem.



Annars kan du kolla på radiostationen www.pandora.com

Längesen man var där nu, men där kan man söka på en låt och sedan välja liknande musik (så letar den efter liknande låtar alltså (spell it out)).

Dubbelparenteser är av hög klass. B)

Otto
17:22:23, 2009-02-05
http://ottoman.blogg.se/

m: jag riskerar nog att få liggsår ståendes i så fall... :|



:|: Ska kika på Pandora. Har hört talas om funktionen, men aldrig testat själv

ullrika
00:15:53, 2009-02-10

jamiroquai.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0