Uteliv

Bestämde mig hastigt och lustigt för att bege mig ut till Ågelsjön idag igen. Förra gången var det mer eller mindre sommar, det var det inte idag. I centrum låg tempen på kanske -4C, men där ute säkert -10. 14.00 kom beslutet, 14.10 satt jag i bilen med packning. Eftersom jag trodde att mörkret kom typ 16.00 blev det en rask joggingtur upp till toppen. Nu i efterhand var det inte det minsta nödvändigt annat än för värmens skull... tog fel på en timma ungefär. Mest dramatik var det halvvägs där ett rep är utspänt som ledhjälp genom ett trångt (~1m brett) passage rakt uppför. På sommaren är det barmark och uppstickande berg man kan knalla på, idag var det is. Typ en decimeter tjock is som täckte hela marken och upp längst bergssidorna runtomkring. Lyckades ändå stanna och fota upplevelsen. Uppför gick det hyfsat enkelt, det var värre nedför.. :| men jag överlevde!

 

 

 

 

 

Underbar tur vill jag lova, belönade mig själv med en påse Zoo vid hemkomst.


m
10:35:25, 2009-02-19

Fint! Önskar jag varit där också.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0